Nachtwerk…

Ken je dat?

Dat je na een avondklok bankhangen verveeld om een uur of elf naar bed gaat en zodra je eindelijk ligt, je hoofd een soort geniaal moment krijgt?

Zo’n moment waarin alles wat je die dag nog had willen doen en niet aan toe gekomen bent ineens aan je voorbij flitst? Alsof je aan de lopende band van een geheugenspel staat in een televisiequiz.

Meestal na een minuut of vijf voel ik of het hem wordt of niet, de slaap. Afgelopen nacht werd het hem niet. Om 1:00 uur zat ik aan het kookeiland te werken op mijn MacBook. Een klein glaasje cognac erbij en door. Uiteindelijk gaf de klok op de oven 3:19 aan en vond ik het tijd om naar bed te gaan. Met mijn hoofd leeg en een beetje rozig van de cognac viel ik gelukkig meteen in slaap.

Voordeel van eigen baas zijn en thuis werken is, dat je dan in ieder geval ’s morgens wat langer kunt blijven liggen. Dat heb ik dan ook gedaan en vannacht vertrouw ik erop, dat ik heerlijk op tijd in slaap val.

University of ME