Blij zijn is je beste voornemen.

De afgelopen jaren werd ik op de eerste werkdag van het nieuwe jaar steevast gebeld door Omroep Brabant voor een kleine radioreportage over Goede Voornemens. Ieder jaar opnieuw legde ik de luisteraars uit dat goede voornemens een mooie eerste stap zijn, maar dat er zonder actie niks van terecht komt.

Klagen

Wanneer je verandering teweeg wilt brengen vanuit een klacht of ontevredenheid, is je ‘vibe’ gewoon niet goed om te kunnen veranderen. Je kunt je misschien wel uit je vervelende situatie manouvreren, maar er zal een even vervelende situatie voor terugkomen. Waarom? Omdat je aantrekt wat je voelt.

Twijfel

Wanneer je twijfels hebt over je voornemens en doelen, dan zal die twijfel even hard gerealiseerd worden als je doelen. Daar komt dus bij voorbaat bagger uit. Is het niet meteen, dan wel op lange termijn.

2020 bewijst het

Dit jaar was een bijzonder jaar. Ik hakte de knoop eindelijk door om te stoppen met mijn live trainingen. Een laatste poging om in Eindhoven nog ‘voet aan de grond’ te houden strandde door de aanhoudende corona-maatregelen. Ik wilde ‘weg van’ het live trainen en mijn ‘vibe’ was dus niet goed. Ik kreeg er bagger voor terug, natuurlijk.

In de wereld om je heen zie je nu precies hetzelfde. Onze levens worden vooral geleid door zorgen om veiligheid en gezondheid en precies dát is wat we oogsten: ‘Zorgen om veiligheid en gezondheid!’

Vrijheid en blijheid

Mijn besluit voor 2021 staat vast. Geheel in lijn met mijn droom om ONLINE te kunnen gaan inspireren en trainen heeft University of ME vlak voor het einde van het jaar het levenslicht gezien.

Ik voel me vrij om samen met Marco locatie-onafhankelijk, zoals dat heet, ons dagelijks brood te kunnen gaan verdienen met het leren hoe BLIJ zijn werkt voor iedereen. Dus ook voor jou!

Het Positieve Psychologie Programma leert je in 29 online lessen, video’s en oefeningen, hoe jij onder alle omstandigheden blij en succesvol kunt zijn en blijven. Hoe je rust vindt, waar anderen in paniek raken. Hoe je je gedachten en dromen onder woorden brengt, zodat ze simpelweg werkelijkheid kunnen worden op een manier die jij bedoelt! In 2021 organiseren we tenminste vier krachtige webinars over verschillende onderwerpen, waarin we vragen beantwoorden en jou leren om op het thema van jouw keuze grote stappen vooruit te gaan maken. Geef jezelf het Positieve Psychologie Programma cadeau of leg een verzoek neer bij je werkgever om het voor jou en je collega’s aan te schaffen. Het zal je hele organisatie een grote boost geven!

Ja, ik wil meer informatie over het Positieve Psychologie Programma om 2021 een BLIJ JAAR te maken.

Doelen en voornemens

De kans is groot dat jij samen met miljoenen anderen gelooft, dat het behalen van doelen je plezier en blijdschap op gaat leveren. “Als ik dit bereikt heb, dan ben ik gelukkig!” “Als ik zoveel geld heb, dan ben ik blij.” “Als ik die baan heb, dan kan mijn leven niet meer stuk.” “Als ik dat medicijn heb, dan kan ik weer leven.” “Als ik dat diploma heb, dan ben ik geslaagd.”

Mis mis mis! Je maakt je afhankelijk van iets buiten jezelf om je beter te voelen. Dat is vragen om problemen!

De bedoeling is om je éérst, onder alle omstandigheden, beter te kunnen voelen en dan zullen je doelen zich in groten getale aandienen. Als noten aan een gezonde notenboom, in overvloed! Ze zullen voor je voeten geworpen worden en het behalen ervan wordt ‘piece of cake’.

Vanuit blijheid is University of ME ontstaan. De ontwikkeling en bouw waren een pittig traject, maar omdat we er zoveel plezier aan beleefden voelde het geen moment als een opgave. Het vloeide gewoon uit onze vingers met als resultaat dat we bere trots zijn op wat wel het beste positieve ontwikkelingsprogramma van Nederland genoemd mag worden.

Blije mensen halen blije resultaten

Mijn advies aan jou voor 2021. Maak jezelf BLIJ onder alle omstandigheden.

Rijdt er iemand tegen je auto aan? Wees niet boos, maar bedenk welke les je daaruit mag leren. Vraag je af of je het ongeluk niet toevallig besteld hebt in een boze gedachte. Leer hoe jouw emoties de werkelijkheid voor jou vormgeven.

Verlies je je baan of een boel geld? Wees niet bang of verdrietig. Verandering en het verlaten van je comfort zone leidt bij blije mensen altijd tot prachtige nieuwe kansen, nieuwe mogelijkheden en nieuwe vaardigheden. Dus bij jou ook, als je happy bent.

Dus daarom tot slot:

ACHIEVING GOALS WON’T MAKE YOU HAPPY.

BEING HAPPY MAKES YOU ACHIEVE GOALS !

Marco en ik wensen je een 100% blij 2021.

University of ME

Marco Crijns en Igor van Kaam